Wij bereikten 3 op de 4 personen in Noord-Holland. We maakten 24/7 relevante en betrouwbare content: geschreven berichten verrijkt met video’s, met nieuwsverhalen over echte mensen.
Op al onze kanalen: online, radio en tv.
NH Nieuws wil verankerd zijn in de samenleving. Onze verslaggevers en redacteuren zijn elke dag op zoek naar de relevante en oorspronkelijke verhalen. We richten ons op het verhaal van de mensen. We werken met kleine teams die opereren in een afgebakend gebied, waar zij de ontwikkelingen herkennen, een netwerk opbouwen en toegankelijk zijn voor het publiek. De lokale samenleving boeit ons, omdat ze uit betrokken mensen bestaat, die wij een stem willen geven. In 2019 konden wij onze regioteams verder uitbreiden, om nog meer mooie verhalen te vinden.
NH Nieuws wil een constructieve bijdrage leveren aan de samenleving. Wij zien niet alleen de problemen, maar ook de oplossingen. Er zijn heel veel mensen in de samenleving die het verschil maken. Zij komen met oplossingen voor grote en kleine problemen. Ze richten een buurtbus op, een eigen woningcorporatie of bedenken andere mooie initiatieven. Hun kennis kan anderen inspireren. Deze strijders dragen wij een warm hart toe. In 2019 kregen deze mensen zelfs een eigen format voor online, radio en televisie. In ‘Strijders’ doen zij hun verhaal.
NH Nieuws wil niet afstandelijk zijn, maar dichtbij. Onze verslaggevers en redacteuren zijn betrokken, toegankelijk en doen mee. Als er grote thema’s zijn die de samenleving verdelen, willen wij dit thema doorgronden en de verbinding herstellen. Rond de kwestie ‘De groei van Schiphol’ organiseerden wij de eerste burgertop van Nederland. In Wijk aan Zee nodigden wij een groot aantal betrokkenen uit, voor- en tegenstanders van groei, om met elkaar in gesprek te gaan. Dit initiatief werd lovend ontvangen en kreeg overal in Nederland op grote en kleine schaal navolging.
web en app, totaal in 2019
bezoekers, gemiddeld per maand
totaal 2019
kijkers, gemiddeld per week
keer bekeken, totaal in 2019
De redactie van NH Nieuws werkt intensief samen met lokale nieuwspartners, samen vormen wij het NH Nieuws-netwerk. Ons netwerk telt inmiddels meer dan 40 partners.
in 2019 verwelkomden wij:
Bij NH Nieuws was het deze Kerst en zomer drukker dan ooit. We hadden in december 2.169.681 unieke gebruikers en in augustus 24.129.858 paginaweergaven. Een record!
Via een enquête vroegen we iedere maand aan onze panelleden hun mening over de belangrijkste thema's die speelden in Noord-Holland. We hebben in totaal zes onderzoeken uitgevoerd o.a. over afschaffing van vuurwerk en woningbouw. We hebben 14 WOB-verzoeken ingediend o.a. over: geheimhouding van documenten bij gemeenten, integriteitsschendingen bij gemeenten en het instorten van het dak bij het AZ-stadion. Dit heeft in totaal 16 nieuwsberichten opgeleverd.
totaal 2019
totaal 2019
totaal 2019
Vier dagen in de week peilden we de mening van Noord-Holland over landelijke en regionale onderwerpen bijvoorbeeld: moet alternatieve geneeswijzen worden vergoed vanuit het basispakket van de zorgverzekering. Moet er meer geld worden uitgetrokken voor ouderenzorg en moet uitkeringen vervangen worden door een basisbaan. In totaal peilden we in 2019 de mening van Noord-Holland over 173 actuele onderwerpen.
totaal 2019
totaal 2019
totaal 2019
Inzamelingsacties
Wij vertelden verhalen van de mensen die hier wonen en soms waren die verhalen zo ingrijpend of ontroerend dat we samen met onze luisteraars in actie kwamen.
NH Radio heeft namens de luisteraars dankjewel gezegd tegen al die bijzondere mensen die het afgelopen jaar klaar stonden voor anderen, zonder daar iets voor terug te vragen. De genodigden werden in het zonnetje gezet met feestelijke muziek, optredens en een exclusief diner. We kregen spontane reacties van ondernemers die kosteloos hun dienst of product ter beschikking wilden stellen, zo werd de locatie aangeboden door Q-Factory Amsterdam en trad onder meer Frans Bauer, Iris Kroes en Cor Bakker op. Bekijk hier de aftermovie.
In 2019 bestond NH Radio 30 jaar en de radio in Nederland 100 jaar. Samen met onze trouwe luisteraars hebben we een speciaal jaar van gemaakt.
In 2019 waren we even wereldnieuws, toen ons voornemen om Michael Jackson even niet te draaien tot veel kritiek maar ook bijval leidde. De aandacht zorgde voor een fors toegenomen naamsbekendheid en vindbaarheid op het internet.
NH Radio maakte live radio op verschillende evenementen in Noord-Holland. Onze luisteraars maakten kennis met hun favoriete presentators en konden een kijkje nemen achter de schermen. Tijdens de Vinyl Vrijplaats kregen luisteraars de ruimte om hun verhaal te delen achter hun favouriete single of LP. Leuke interactie en betrokkenheid was het gevolg.
Elke week was NH Radio te bezoeken in Q-Factory Amsterdam, waar we een podium boden aan Noord-Hollandse muziektalent. De legendarische muziekshow Countdown Café met Kees Baars was elke zondagavond te horen bij NH Radio.
Op Hemelvaartsdag organiseert NH Radio jaarlijks de hitlijst met de beste muziek uit Noord-Holland. Deze Top 100 is populair bij de luisteraars en biedt weer een podium voor regionaal talent.
In de radioshow June tot 12 kregen we hulpvragen verspreid door de hele provincie. Soms waren die verhalen zo ingrijpend of ontroerend dat we samen met onze luisteraars in actie kwamen. Een aantal van onze inzamelacties:
4.000,- euro voor de Voedselbank
275 wenskaarten voor de doodzieke brandweerjongen Max
24 satijnen pyjama’s voor Atie, omdat ze geen andere stof kan verdragen
200 flesjes vitaminedruppels
92 borstprothesen voor Suriname
15 dozen met knutselmateriaal voor buurt- en verzorgingstehuizen
1.800,- euro voor een behandeling bij de dierenarts voor de zieke hond Dash
Onze podcasts online waren een groot succes. Vele tienduizenden downloads bewijzen dat onze unieke en onderscheidende content gevonden en gekoesterd werd. De podcasts werden ook ingezet door onze collega’s van NH Nieuws en de sales afdeling en dat onderstreept de breedte van dit mediumtype, wat als verrijking van onze audio uitingen sterk in opkomst is.
Wij maakten twee dagen lang live radio in het hartje van de stad. Bezoekers konden in gesprek met onze radiopresentatoren: waaronder Cor Bakker, Eddy Keur, Ricky Koole en Leo Driessen.
NH Radio heeft haar luisteraars uitgenodigd op kerstmarkten in Noord-Holland. Ook daar kwamen honderden fans van ons radiostation bijeen om June Hoogcarspel te ontmoeten en mee te doen met de uitzendingen. In Hoogwoud op 27 november en Tuincentrum Osdorp op 28 november waren er twee dagen veel mooie verhalen te horen.
per week
totaal 2019
totaal 2019
Harm Edens en Arjan Snijders doken in de roemrijke geschiedenis van radio. Wat waren de hoogte- en dieptepunten in 100 jaar radio? Zij verzamelden leuke, interessante, ontroerende en verfrissende verhalen en niet eerder te horen audiofragmenten. Met afleveringen over o.a. zeezenders, piraten, popradio, klassieke radio, onterecht vergeten dj’s en nog heel veel meer. De beste radiospellen uit 100 jaar radio speelden we met onze luisteraars in het Omroepmuseum Beeld en Geluid in Hilversum. Daar kwamen op 13 oktober honderden luisteraars bijeen. Hoogtepunten van deze opnames waren ook te horen op NH Radio.
NH Radio ging op zoek naar luisteraars die een ander op een persoonlijke manier wilden bedanken door voor ze te koken. Aan het einde van de zomer organiseerden we samen met onze luisteraars een picknick in een fraaie fruitboomgaard in Noord-Holland. Met dit initiatief wilde NH Radio en haar luisteraars anderen in het zonnetje zetten.
Ook in 2019 waren wij trotse mediapartner van de Dam tot Damloop. Afgelopen jaar alweer de 35ste editie. We deden van start tot finish live verslag via online, radio en tv.
Met NH Sport veroverden we de harten van Noord-Hollandse sportliefhebbers. o.a. met veel live-wedstrijdverslagen van AZ, Telstar en Volendam.
Zo'n 1.500 medewerkers van Tata Steel verzamelden zich op het parkeerterrein bij FC Velsenoord. Daar voerden ze actie tegen de aangekondigde massaontslagen bij de staalfabriek. NH Nieuws was er natuurlijk bij en deed verslag
Vanzelfsprekend respecteert en waardeert NH Media haar publieke verantwoordelijkheid. Dat zie je terug in alles wat we maken én in de overwegingen vooraf en de verantwoording achteraf. Ben je geïnteresseerd in het financiële plaatje. Klik hieronder voor de jaarrekening 2019.
Bij ons werken nieuwsgierige, gedreven en soms wat eigenwijze mensen. Maar wij hebben allemaal dezelfde missie: wij informeren, inspireren en verbinden.
Het afgelopen jaar werd er heel veel koffie gedronken, bij elkaar opgeteld waren dat
koppen koffie
En in totaal dronken we met z'n allen
koppen thee
Chocolade was ook in trek, we dronken
koppen warme chocolademelk