Trots op 2019

Wij bereikten 3 op de 4 personen in Noord-Holland. We maakten 24/7 relevante en betrouwbare content: geschreven berichten verrijkt met video’s, met nieuwsverhalen over echte mensen.
Op al onze kanalen: online, radio en tv. 

Facebook volgers

201.911

Instagram volgers

34.076

YouTube abonnees

56.300

LinkedIn volgers

1.942

Twitter volgers

149.848

Onze verslaggevers reden in totaal 240.000 km.
Dat is bijna 6 keer de wereld rond!
car planet-earth

NH Nieuws

Ons verhaal

NH Nieuws wil verankerd zijn in de samenleving. Onze verslaggevers en redacteuren zijn elke dag op zoek naar de relevante en oorspronkelijke verhalen. We richten ons op het verhaal van de mensen. We werken met kleine teams die opereren in een afgebakend gebied, waar zij de ontwikkelingen herkennen, een netwerk opbouwen en toegankelijk zijn voor het publiek. De lokale samenleving boeit ons, omdat ze uit betrokken mensen bestaat, die wij een stem willen geven. In 2019 konden wij onze regioteams verder uitbreiden, om nog meer mooie verhalen te vinden.

Inspiratie

NH Nieuws wil een constructieve bijdrage leveren aan de samenleving. Wij zien niet alleen de problemen, maar ook de oplossingen. Er zijn heel veel mensen in de samenleving die het verschil maken. Zij komen met oplossingen voor grote en kleine problemen. Ze richten een buurtbus op, een eigen woningcorporatie of bedenken andere mooie initiatieven. Hun kennis kan anderen inspireren. Deze strijders dragen wij een warm hart toe. In 2019 kregen deze mensen zelfs een eigen format voor online, radio en televisie. In ‘Strijders’ doen zij hun verhaal.

Burgertop

NH Nieuws wil niet afstandelijk zijn, maar dichtbij. Onze verslaggevers en redacteuren zijn betrokken, toegankelijk en doen mee. Als er grote thema’s zijn die de samenleving verdelen, willen wij dit thema doorgronden en de verbinding herstellen. Rond de kwestie ‘De groei van Schiphol’ organiseerden wij de eerste burgertop van Nederland. In Wijk aan Zee nodigden wij een groot aantal betrokkenen uit, voor- en tegenstanders van groei, om met elkaar in gesprek te gaan. Dit initiatief werd lovend ontvangen en kreeg overal in Nederland op grote en kleine schaal navolging.

Pageviews

257.773.572

web en app, totaal in 2019

nhnieuws.nl

1568067

bezoekers, gemiddeld per maand

YouTube views

17.445.945

totaal 2019

tv-kijkers

713.558

kijkers, gemiddeld per week

Facebookvideo's langer dan 10 sec

29.500.000

keer bekeken, totaal in 2019 

NH Nieuws-netwerk

De redactie van NH Nieuws werkt intensief samen met lokale nieuwspartners, samen vormen wij het NH Nieuws-netwerk. Ons netwerk telt inmiddels meer dan 40 partners.

in 2019 verwelkomden wij:

  • WEEFF in West-Friesland
  • Haerlems Bodem
  • RTA Amstelveen
Opvallend

Drukste maanden

Bij NH Nieuws was het deze Kerst en zomer drukker dan ooit. We hadden in december 2.169.681 unieke gebruikers en in augustus 24.129.858 paginaweergaven. Een record! 


Onze scoops


De mening van Noord-Holland

NH Nieuws-panel

Via een enquête vroegen we iedere maand aan onze panelleden hun mening over de belangrijkste thema's die speelden in Noord-Holland. We hebben in totaal zes onderzoeken uitgevoerd o.a. over afschaffing van vuurwerk en woningbouw. We hebben 14 WOB-verzoeken ingediend o.a. over: geheimhouding van documenten bij gemeenten, integriteitsschendingen bij gemeenten en het instorten van het dak bij het AZ-stadion. Dit heeft in totaal 16 nieuwsberichten opgeleverd.

Panelleden

3.400

totaal 2019

Nieuwsberichten

16

totaal 2019

Wob-verzoeken

14

totaal 2019

De Peiling

Vier dagen in de week peilden we de mening van Noord-Holland over landelijke en regionale onderwerpen bijvoorbeeld: moet alternatieve geneeswijzen worden vergoed vanuit het basispakket van de zorgverzekering. Moet er meer geld worden uitgetrokken voor ouderenzorg en moet uitkeringen vervangen worden door een basisbaan. In totaal peilden we in 2019 de mening van Noord-Holland over 173 actuele onderwerpen. 

Gestemd op onze poll

526.840

totaal 2019

Online reacties op Facebook

83.884

totaal 2019

Bellers live in uitzending

1.528

totaal 2019


NH Radio

Inzamelingsacties

Wij vertelden verhalen van de mensen die hier wonen en soms waren die verhalen zo ingrijpend of ontroerend dat we samen met onze luisteraars in actie kwamen.

Hoera wij bestaan 30 jaar!

In 2019 bestond NH Radio 30 jaar en de radio in Nederland 100 jaar. Samen met onze trouwe luisteraars hebben we een speciaal jaar van gemaakt. 

Wereldnieuws

In 2019 waren we even wereldnieuws, toen ons voornemen om Michael Jackson even niet te draaien tot veel kritiek maar ook bijval leidde. De aandacht zorgde voor een fors toegenomen naamsbekendheid en vindbaarheid op het internet. 

Op locatie

NH Radio maakte live radio op verschillende evenementen in Noord-Holland. Onze luisteraars maakten kennis met hun favoriete presentators en konden een kijkje nemen achter de schermen. Tijdens de Vinyl Vrijplaats kregen luisteraars de ruimte om hun verhaal te delen achter hun favouriete single of LP. Leuke interactie en betrokkenheid was het gevolg.

Een podium voor muziektalent

Elke week was NH Radio te bezoeken in Q-Factory Amsterdam, waar we een podium boden aan Noord-Hollandse muziektalent. De legendarische muziekshow Countdown Café met Kees Baars was elke zondagavond te horen bij NH Radio.

Top 100

Op Hemelvaartsdag organiseert NH Radio jaarlijks de hitlijst met de beste muziek uit Noord-Holland. Deze Top 100 is populair bij de luisteraars en biedt weer een podium voor regionaal talent. 

Inzamelingsacties

In de radioshow June tot 12 kregen we hulpvragen verspreid door de hele provincie. Soms waren die verhalen zo ingrijpend of ontroerend dat we samen met onze luisteraars in actie kwamen. Een aantal van onze inzamelacties: 

  • 45.000 paar sokken voor het Leger des Heils i.s.m. het cabaretduo Veldhuis & Kemper 
  • 4.000,- euro voor de Voedselbank

  • 275 wenskaarten voor de doodzieke brandweerjongen Max 

  • 24 satijnen pyjama’s voor Atie, omdat ze geen andere stof kan verdragen

  • 200 flesjes vitaminedruppels

  • 92 borstprothesen voor Suriname

  • 15 dozen met knutselmateriaal voor buurt- en verzorgingstehuizen

  • 1.800,- euro voor een behandeling bij de dierenarts voor de zieke hond Dash 

Podcasts zijn in!

Onze podcasts online waren een groot succes. Vele tienduizenden downloads bewijzen dat onze unieke en onderscheidende content gevonden en gekoesterd werd. De podcasts werden ook ingezet door onze collega’s van NH Nieuws en de sales afdeling en dat onderstreept de breedte van dit mediumtype, wat als verrijking van onze audio uitingen sterk in opkomst is. 

Hilversum City Marketing, tijdens Dutch Media Week

Wij maakten twee dagen lang live radio in het hartje van de stad. Bezoekers konden in gesprek met onze radiopresentatoren: waaronder Cor Bakker, Eddy Keur, Ricky Koole en Leo Driessen. 

Kerstmarkten

NH Radio heeft haar luisteraars uitgenodigd op kerstmarkten in Noord-Holland. Ook daar kwamen honderden fans van ons radiostation bijeen om June Hoogcarspel te ontmoeten en mee te doen met de uitzendingen. In Hoogwoud op 27 november en Tuincentrum Osdorp op 28 november waren er twee dagen veel mooie verhalen te horen. 

Radio luisteraars

171.000

per week

Jingles en bedjes

1.275

totaal 2019

Promo's

417

totaal 2019

Podcast-serie 100 jaar Radio

Harm Edens en Arjan Snijders doken in de roemrijke geschiedenis van radio. Wat waren de hoogte- en dieptepunten in 100 jaar radio? Zij verzamelden leuke, interessante, ontroerende en verfrissende verhalen en niet eerder te horen audiofragmenten. Met afleveringen over o.a. zeezenders, piraten, popradio, klassieke radio, onterecht vergeten dj’s en nog heel veel meer. De beste radiospellen uit 100 jaar radio speelden we met onze luisteraars in het Omroepmuseum Beeld en Geluid in Hilversum. Daar kwamen op 13 oktober honderden luisteraars bijeen. Hoogtepunten van deze opnames waren ook te horen op NH Radio. 

Kookvanjou

NH Radio ging op zoek naar luisteraars die een ander op een persoonlijke manier wilden bedanken door voor ze te koken. Aan het einde van de zomer organiseerden we samen met onze luisteraars een picknick in een fraaie fruitboomgaard in Noord-Holland. Met dit initiatief wilde NH Radio en haar luisteraars anderen in het zonnetje zetten. 


NH Sport

20 september, Amsterdam

Dam tot Damloop

Ook in 2019 waren wij trotse mediapartner van de Dam tot Damloop. Afgelopen jaar alweer de 35ste editie. We deden van start tot finish live verslag via online, radio en tv.

Dam tot Damloop
Noord-Holland

Live verslag

Met NH Sport veroverden we de harten van Noord-Hollandse sportliefhebbers. o.a. met veel live-wedstrijdverslagen van AZ, Telstar en Volendam. 


Natuurlijk waren wij erbij

10 december, Velsen-Noord

Protestactie Tata Steel

Zo'n 1.500 medewerkers van Tata Steel verzamelden zich op het parkeerterrein bij FC Velsenoord. Daar voerden ze actie tegen de aangekondigde massaontslagen bij de staalfabriek. NH Nieuws was er natuurlijk bij en deed verslag


Onze medewerkers

Bij ons werken nieuwsgierige, gedreven en soms wat eigenwijze mensen. Maar wij hebben allemaal dezelfde missie: wij informeren, inspireren en verbinden.

In dienst

135

Freelancers

86

Stagiairs

54

Gemiddelde leeftijd

45

Koffie

Het afgelopen jaar werd er heel veel koffie gedronken, bij elkaar opgeteld waren dat

191.672

koppen koffie

Thee

En in totaal dronken we met z'n allen

50.013

koppen thee

tea
Chocolademelk

Chocolade was ook in trek, we dronken

21.727

koppen warme chocolademelk

choco-bar

We deden het samen


Andere partners

  • AT5
  • Provincie Noord-Holland
  • Gemeente Amsterdam
  • NOS
  • NU.nl
  • POA
  • AVROTROS
  • AZ
  • Politie
  • Le Champion
  • OVNH

 

  • Amsterdam Marketing
  • NHN
  • Metropoolregio Amsterdam
  • Omroep West
  • RTV Rijnmond
  • De Persgroep
  • TMG
  • RPO
  • 40UP
  • De Uitmarkt 
  • Q-Factory